Valikko Sulje

”Fiksu valitsee sujuvan arjen”

IT-laitteet, -ohjelmistot ja -järjestelmät ovat erottamaton osa nykypäivän työelämää. Parhaimmillaan ne edistävät työntekijöiden sujuvaa työntekoa ja yrityksen liiketoimintaa. Kun ne eivät toimi, vaikutukset ovat päinvastaiset.

Me haluamme tarjota asiakkaillemme sujuvaa arkea. Siksi tarjoamme asiakkaillemme Fixun. Kun haluat, että arki sujuu ilman jatkuvien päivityskehotusten tulvaa, laitteiden toimintavarmuudesta ei tarvitse kantaa huolta ja että ongelmien kohdatessa asiantunteva apu on lähellä, valintasi on Fixu.

Mistä Fixu koostuu?

Fixu on yhdistelmä asiantuntevaa IT-käyttäjätukea, pilvipalvelupohjaista keskitettyä laitehallintaa ja IT-ympäristönne jatkuvaa seurantaa ja kehittämistä.

ikoni-virta

Fixu IT-käyttäjätuki

  • Soluton IT-tuki palvelee niin etäyhteyksin kuin tulemalla paikan päälle – tilanteesta ja tarpeesta riippuen
  • Yksi puhelinnumero, yksi sähköpostiosoite – sieltä saat avun kaikkiin IT-ongelmiisi
  • Asiantuntijoillamme on laaja ja monipuolinen kokemus ja osaaminen niin PC/Windows- kuin Apple/Mac-ympäristöistä
  • Fixuun kytkettyjen laitteiden määrän mukaan muodostuu ”tukituntipotti”, jota voi käyttää niin IT-ongelmien ratkaisuun kuin IT-projektien toteuttamiseen
ikoni-rattaat

Fixu-laitehallinta

  • Laitehallinta voidaan asentaa työasemille, palvelimille ja mobiililaitteille sekä valvomaan monitoimilaitteiden ja verkon aktiivilaitteiden toimintaa
  • Laitteista muodostetaan tarkka IT-dokumentaatio, joka auttaa niin asiakasta kuin Solutoakin pysymään ajan tasalla laitteiston tilasta
  • IT-dokumentaatio pitää sisällään tiedot käytettävien IT-laitteiden malleista, kokoonpanosta sekä tietokoneisiin asennetuista ohjelmista
  • Laitteille asennetaan älykkäät ohjelmistot, jotka asentavat automaattisesti ohjelmistojen päivitykset
  • Mikäli laitteessa ilmenee vikaa, siitä tulee automaattinen hälytys Soluton IT-tukeen. Useimmiten ongelma korjataan ilman, että laitteen käyttäjä huomaa ongelmaa lainkaan

Fixu-IT-ympäristön kehittäminen

  • Jokaiselle Fixu-asiakkaalle nimetään asiakkuuspäällikkö, joka tuntee asiakkaan IT-ympäristön ajankohtaisen tilanteen ja tulevaisuuden tarpeet
  • Teknisen asiakkuuspäällikön asiantuntemus on käytössä tilanteissa, missä tarvitaan syvällistä teknistä osaamista
  • Kolme kertaa vuodessa pidetään Fixu-palaveri, missä käymme läpi yrityksenne IT-ympäristön nykytilaa ja suunnittelemme yhdessä sen kehittämistä
  • Hyödynnämme laitteistonne IT-dokumentaatiota jatkuvasti yrityksenne IT-ympäristön tilan analysoinnissa ja parantamisessa
  • Tutkimme teknologioita ja IT-ratkaisujen uusia ominaisuuksien soveltuvuutta liiketoimintaanne, jotta voimme kertoa niistä ja niiden vaikutuksista yrityksenne toimintaan
Uusien ohjelmisto- ja tietoturvapäivitysten määrä yhdenkin tietokoneen osalta on nykyään valtava. Käyttäjien tietokoneilla olevat ohjelmat on erittäin tärkeä pitää päivitettyinä niin tietoturvan kuin IT-järjestelmän toiminnankin kannalta. Fixun avulla päivitykset tehdään automaattisesti, ilman vaivannäköä asiakkaalta.
IT-päällikkö

Ole yhteydessä IT-tukeemme!

Puhelin: 0207 790 071

Sähköposti: tuki@soluto.fi

Fixu Lite –laitehallinta

Tarjoamme asiakkaillemme Fixu-kokonaispalvelun lisäksi kevyempää Fixu Lite-palvelua. Fixu Lite sisältää kaikki Fixu-laitehallinnan ominaisuudet

  • Laitehallinta voidaan asentaa työasemille, palvelimille, mobiililaitteille ja monitoimilaitteille sekä verkon aktiivilaitteille
  • Laitteista muodostetaan tarkka IT-dokumentaatio, joka auttaa niin asiakasta kuin Solutoakin pysymään ajan tasalla laitteiston tilasta
  • IT-dokumentaatio pitää sisällään tiedot käytettävien IT-laitteiden malleista, kokoonpanosta sekä tietokoneisiin asennetuista ohjelmista
  • Laitteille asennetaan älykkäät ohjelmistot, jotka asentavat automaattisesti ohjelmistojen päivitykset
  • Mikäli laitteessa ilmenee vikaa, siitä tulee automaattinen hälytys Soluton IT-tukeen. Useimmiten ongelma korjataan ilman, että käyttäjät huomaavat sitä lainkaan

Fixu Litessä IT-tuki laskutetaan tuntihinnan mukaan 85€/h. Fixu Lite ei sisällä myöskään IT-ympäristön kehittämispalvelua eikä asiakkuuspäällikön ja teknisen asiakkuuspäällikön palveluita.

Fixu IT-ylläpitoon sisältyvä kuukausittainen tukituntipotti on käytössä kaikkeen yrityksessä tehtävään IT-työhön, kuten esim. projekteihin, käyttöönottoihin ja koulutuksiin. Fixu IT-ylläpidon tukituntipotti ei siis ole rajoitettu koskemaan vain tietokoneisiin ja palvelimiin liittyvää IT-tukea.
talouspäällikkö

Valitse yrityksellenne parhaiten sopiva vaihtoehto

Onko teille paras vaihtoehto täyden palvelun Fixu vai suppeampi Fixu Lite? Tutustu eri vaihtoehtoihin.

PALVELU

FIXU

FIXU Lite

Perinteinen IT-tuki

Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa puhelimitse ja etäyhteyksin ✔ * ✔ *
Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa lähitukena asiakkaan tiloissa ✔ *✔ *✔ *
Aina ajantasaiset ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset
Laitteiden ongelmatilanteiden ennakointi
Automaattinen hälytys IT-ylläpidolle, jos laitteessa on ongelma
Ajantasainen dokumentaatio sarjanumeroineen yrityksen IT-laitteistoista
Dokumentaatio yrityksen kaikista ohjelmistolisensseistä
Asiakkuuspäällikön ja teknisen asiakkuuspäällikön palvelut
Säännölliset IT-ympäristön arviointi- ja kehittämispalaverit

PALVELU

FIXU

FIXU Lite

Perinteinen IT-tuki

Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa puhelimitse ja etäyhteyksin  

✔ 

✔ *

 ✔ *

Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa lähitukena asiakkaan tiloissa 

*

*

*

Aina ajantasaiset ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset

 

Laitteiden ongelmatilanteiden ennakointi

 

Automaattinen hälytys IT-ylläpidollejos laitteessa on ongelma

 

Ajantasainen dokumentaatio sarjanumeroineen yrityksen IT-laitteistoista

 

Dokumentaatio yrityksen kaikista ohjelmistolisensseistä

 

Asiakkuuspäällikön ja teknisen asiakkuuspäällikön palvelut

 

 

Säännölliset IT-ympäristön arviointi- ja kehittämispalaverit

 

 

* Laskutetaan erikseen 85€/h

Fixu ei vaadi teiltä uusia laite- tai ohjelmistoinvestointeja, vaan se toimii nykyisessä IT-ympäristössänne.
talouspäällikkö

Hinnasto

Fixu-Logo-2020-3

Työasema

25€/kk

  • Sisältää puhelin- ja etätukea 0,5h/kk/työasema
  • Sisältää laitehallinnan

Palvelin

100€/kk

  • Sisältää puhelin- ja etätukea 1 h/kk/palvelin
  • Sisältää laitehallinnan

Verkon aktiivilaite (kuten palomuuri tai WLAN-tukiasema)

5€/kk

Fixu Lite

Työasema

6€/kk

  • Sisältää pelkän laitehallinnan
  • IT-tuki laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan 85€/h

Palvelin

30€/kk

  • Sisältää pelkän laitehallinnan
  • IT-tuki laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan 85€/h

Tietotekniikkanoviisi: Fixu sopii kaikille yrityksille ​

Asiakkaille on tuttua puhe ”kokonaisvaltaisesta IT-tuesta” tai ”ulkoistetusta IT-osastosta”. Mutta mitä niillä oikeasti tarkoitetaan?

Onko teillä tarvetta myös muille IT-palveluille?

ikoni-verkkopalvelut

Verkkopalvelut

Tarvitsetko verkon valvonnan lisäksi myös verkkolaitteet? Tutustu tästä Soluton verkkopalveluihin.

ikoni-palvelinratkaisut

Palvelinratkaisut

Mietittekö pilvipalvelimen käyttöönottoa? Vai tarvitsetteko apua paikallisen palvelimen suunnittelussa? Solutosta löydät ratkaisut molempiin tilanteisiin.

ikoni-laatikko

Laitehankinnat

Tarvitsette sitten uusia työasemia, mobiililaitteita tai monitoimilaitteita, meiltä löydätte kattavan valikoiman yrityskäyttöön sopivia laitteita.

ikoni-todistus

Asiantuntijapalvelut

Soluton asiantuntijat ovat palveluksessanne, oli kysymys sitten IT-tuesta, IT-projekteista tai koulutuksesta ja konsultoinnista. Tutustu tästä asiantuntijapalveluihimme.

IT-Vuokraus-Logo-Green

IT-Vuokraus

Pikavuokrauspalvelumme on oikea vaihtoehto silloin, kun haluatte vuokrata tietokoneen tai tablet-tietokoneen väliaikaisesti joiksikin päiviksi.