”Fiksu valitsee sujuvan arjen”
IT-laitteet, -ohjelmistot ja -järjestelmät ovat erottamaton osa nykypäivän työelämää. Parhaimmillaan ne edistävät työntekijöiden sujuvaa työntekoa ja yrityksen liiketoimintaa. Kun ne eivät toimi, vaikutukset ovat päinvastaiset.
Me haluamme tarjota asiakkaillemme sujuvaa arkea. Siksi tarjoamme asiakkaillemme Fixun. Kun haluat, että arki sujuu ilman jatkuvien päivityskehotusten tulvaa, laitteiden toimintavarmuudesta ei tarvitse kantaa huolta ja että ongelmien kohdatessa asiantunteva apu on lähellä, valintasi on Fixu.
Mistä Fixu koostuu?
Fixu on yhdistelmä asiantuntevaa IT-käyttäjätukea, pilvipalvelupohjaista keskitettyä laitehallintaa sekä IT-ympäristönne jatkuvaa seurantaa ja kehittämistä.

Fixu IT-käyttäjätuki
- Soluton IT-tuki palvelee niin etäyhteyksin kuin tulemalla paikan päälle – tilanteesta ja tarpeesta riippuen
- Yksi puhelinnumero, yksi sähköpostiosoite – sieltä saat avun kaikkiin IT-ongelmiisi
- Asiantuntijoillamme on laaja ja monipuolinen kokemus ja osaaminen niin PC/Windows- kuin Apple/Mac-ympäristöistä
- Fixuun kytkettyjen laitteiden määrän mukaan muodostuu ”tukituntipotti”, jota voi käyttää niin IT-ongelmien ratkaisuun kuin IT-projektien toteuttamiseen. Fixun tukituntipotti muodostuu Fixuun kytkettyjen laitteiden määrän mukaan. Jokaisesta Fixuun kytketystä työasemasta kertyy tukituntipottiin 0,5h/kk ja palvelimesta 1 h/kk.

Fixu-laitehallinta
- Laitehallinta voidaan asentaa työasemille, palvelimille ja mobiililaitteille sekä valvomaan monitoimilaitteiden ja verkon aktiivilaitteiden toimintaa
- Laitteista muodostetaan tarkka IT-dokumentaatio, joka auttaa niin asiakasta kuin Solutoakin pysymään ajan tasalla laitteiston tilasta
- IT-dokumentaatio pitää sisällään tiedot käytettävien IT-laitteiden malleista, kokoonpanosta sekä tietokoneisiin asennetuista ohjelmista
- Laitteille asennetaan älykkäät ohjelmistot, jotka asentavat automaattisesti ohjelmistojen päivitykset
- Mikäli laitteessa ilmenee vikaa, siitä tulee automaattinen hälytys Soluton IT-tukeen. Useimmiten ongelma korjataan ilman, että laitteen käyttäjä huomaa ongelmaa lainkaan
Fixu-IT-ympäristön kehittäminen
- Jokaiselle Fixu-asiakkaalle nimetään asiakkuuspäällikkö, joka tuntee asiakkaan IT-ympäristön ajankohtaisen tilanteen ja tulevaisuuden tarpeet
- Teknisen asiakkuuspäällikön asiantuntemus on käytössä tilanteissa, missä tarvitaan syvällistä teknistä osaamista
- Kolme kertaa vuodessa pidetään Fixu-palaveri, jossa käymme läpi yrityksenne IT-ympäristön nykytilaa ja suunnittelemme yhdessä sen kehittämistä
- Hyödynnämme laitteistonne IT-dokumentaatiota jatkuvasti yrityksenne IT-ympäristön tilan analysoinnissa ja parantamisessa
- Tutkimme teknologian ja IT-ratkaisujen uusien ominaisuuksien soveltuvuutta liiketoimintaanne, jotta voimme kertoa niistä ja niiden vaikutuksista yrityksenne toimintaan


Ole yhteydessä IT-tukeemme!
Fixu Lite –laitehallinta
Tarjoamme asiakkaillemme Fixu-kokonaispalvelun lisäksi kevyempää Fixu Lite-palvelua. Fixu Lite sisältää kaikki Fixu-laitehallinnan ominaisuudet
- Laitehallinta voidaan asentaa työasemille, palvelimille, mobiililaitteille ja monitoimilaitteille sekä verkon aktiivilaitteille
- Laitteista muodostetaan tarkka IT-dokumentaatio, joka auttaa niin asiakasta kuin Solutoakin pysymään ajan tasalla laitteiston tilasta
- IT-dokumentaatio pitää sisällään tiedot käytettävien IT-laitteiden malleista, kokoonpanosta sekä tietokoneisiin asennetuista ohjelmista
- Laitteille asennetaan älykkäät ohjelmistot, jotka asentavat automaattisesti ohjelmistojen päivitykset
- Mikäli laitteessa ilmenee vikaa, siitä tulee automaattinen hälytys Soluton IT-tukeen. Useimmiten ongelma korjataan ilman, että käyttäjät huomaavat sitä lainkaan
Fixu Litessä IT-tuki laskutetaan tuntihinnan mukaan 85€/h. Fixu Lite ei sisällä myöskään IT-ympäristön kehittämispalvelua eikä asiakkuuspäällikön ja teknisen asiakkuuspäällikön palveluita.

Valitse yrityksellenne parhaiten sopiva vaihtoehto
PALVELU | FIXU | FIXU Lite | Perinteinen IT-tuki |
---|---|---|---|
Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa puhelimitse ja etäyhteyksin | ✔ | ✔ * | ✔ * |
Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa lähitukena asiakkaan tiloissa | ✔ * | ✔ * | ✔ * |
Aina ajantasaiset ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset | ✔ | ✔ | |
Laitteiden ongelmatilanteiden ennakointi | ✔ | ✔ | |
Automaattinen hälytys IT-ylläpidolle, jos laitteessa on ongelma | ✔ | ✔ | |
Ajantasainen dokumentaatio sarjanumeroineen yrityksen IT-laitteistoista | ✔ | ✔ | |
Dokumentaatio yrityksen kaikista ohjelmistolisensseistä | ✔ | ✔ | |
Asiakkuuspäällikön ja teknisen asiakkuuspäällikön palvelut | ✔ | ||
Säännölliset IT-ympäristön arviointi- ja kehittämispalaverit | ✔ |
PALVELU | FIXU | FIXU Lite | Perinteinen IT-tuki |
Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa puhelimitse ja etäyhteyksin | ✔ | ✔ * | ✔ * |
Asiakkaiden palvelu IT-ongelmissa lähitukena asiakkaan tiloissa | ✔ * | ✔ * | ✔ * |
Aina ajantasaiset ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset | ✔ | ✔ | |
Laitteiden ongelmatilanteiden ennakointi | ✔ | ✔ | |
Automaattinen hälytys IT-ylläpidolle, jos laitteessa on ongelma | ✔ | ✔ | |
Ajantasainen dokumentaatio sarjanumeroineen yrityksen IT-laitteistoista | ✔ | ✔ | |
Dokumentaatio yrityksen kaikista ohjelmistolisensseistä | ✔ | ✔ | |
Asiakkuuspäällikön ja teknisen asiakkuuspäällikön palvelut | ✔ | ||
Säännölliset IT-ympäristön arviointi- ja kehittämispalaverit | ✔ |
* Laskutetaan erikseen 85€/h

Hinnasto

Työasema
25€/kk
- Sisältää puhelin- ja etätukea 0,5h/kk/työasema
- Sisältää laitehallinnan
Palvelin
100€/kk
- Sisältää puhelin- ja etätukea 1 h/kk/palvelin
- Sisältää laitehallinnan
Verkon aktiivilaite (kuten palomuuri tai WLAN-tukiasema)
5€/kk
Fixu Lite
Työasema
6€/kk
- Sisältää pelkän laitehallinnan
- IT-tuki laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan 85€/h
Palvelin
30€/kk
- Sisältää pelkän laitehallinnan
- IT-tuki laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan 85€/h

Tietotekniikkanoviisi: Fixu sopii kaikille yrityksille
Asiakkaille on tuttua puhe ”kokonaisvaltaisesta IT-tuesta” tai ”ulkoistetusta IT-osastosta”. Mutta mitä niillä oikeasti tarkoitetaan?
Onko teillä tarvetta myös muille IT-palveluille?

Verkkopalvelut
Tarvitsetko verkon valvonnan lisäksi myös verkkolaitteet? Tutustu tästä Soluton verkkopalveluihin.

Palvelinratkaisut
Mietittekö pilvipalvelimen käyttöönottoa? Vai tarvitsetteko apua paikallisen palvelimen suunnittelussa? Solutosta löydät ratkaisut molempiin tilanteisiin.

Laitehankinnat
Tarvitsette sitten uusia työasemia, mobiililaitteita tai monitoimilaitteita, meiltä löydätte kattavan valikoiman yrityskäyttöön sopivia laitteita.

Asiantuntijapalvelut
Soluton asiantuntijat ovat palveluksessanne, oli kysymys sitten IT-tuesta, IT-projekteista tai koulutuksesta ja konsultoinnista. Tutustu tästä asiantuntijapalveluihimme.